Fester, konferens & möten

PROGRAM 1: MARKNADSKOMMUNIKATION – ALLA MEDVERKAR OCH PÅVERKAR

Syfte:
Få, om ens något, område inom företagandet omgärdas av fler missuppfattningar och fördomar än marknadskommunikation bland entreprenörsföretagare. Men även bland en del marknadsförare kan ibland förvirringen verka stor. Allt detta kan knytas till bristen på kunskap, som ingen inom detta område är född med.

I denna utbildning ska vi gå till botten med området sett ur hela företagets perspektiv så att medarbetarna själva kan vara i kontroll över hur man påverkar det mindre och medelstora entreprenörsföretagets intäkter.

Del ur innehållet:
• Marknadskommunikationen kopplad till bolagets intäkter
• Vad är marknadskommunikation?
• Vad är ett varumärke och vad är det värt?
• Kunskapen om människans sätt att tänka och kommunicera
• Hur vi förtjänar trogna och lojala kunder
• Hur vi positionerar oss på marknaden
• Erbjudandet – så mycket mer än din produkt
• Budskap som får människor att lyssna och attraheras
• Hur man väljer kanaler och aktiviteter
• Mål och strategi – hur det fungerar för framgångsrik marknadskommunikation med små resurser
• Hur man gör en marknadsbudget
• Hur man finner rätt partners/medarbetare som kan vara med att utföra arbetet

Upplägg:
1. En dag med tid för workshop. Ca 6 timmar totalt.
2. Två dagar med utökad tid och fördjupning i både teori och workshop. Ca 6 timmar per dag.

Uppnådd förmåga:
Ett företag där alla medarbetare blir i stånd att kommunicera en bild av företaget så att man ökar antalet nya kunder och affärer samt bolagets lönsamhet.

Viktigt att notera:
Som köpare av en sådan här utbildning får du självklart prata med den ansvarige så att ni på bästa sätt tillsammans kan justera utbildningen för att passa just era behov beroende på er situation men också med hänsyn till vilka förkunskaper ni besitter.

Samarbete:
Grunden till denna utbildning är framtagen i ett samarbete mellan Debaser och Revenew Garden.

 

Ansvarig:
Marcus Nolfelt – Marknadsföring
Grundade företaget Revenew Garden för 10 år sedan och har sedan dess arbetat med affärsutveckling och marknadsföring åt mindre och medelstora entreprenörsföretag. Han har under den tiden arbetat i mer än 3000 projekt inom strategi och marknadsföring som marknadskonsult, utbildare och inhyrd marknadschef.