Fester, konferens & möten

PROGRAM 3: FÖRHANDLINGSTEKNIK

Syfte:
Öka din lönsamhet genom att höja dina säljares eller andra medarbetares förmåga att förhandla fram mer lönsamma affärer.

Del ur innehållet:
• Definitionen på förhandling
• Förhandling kontra försäljning
• Att pruta är inte att förhandla
• Styrka och så vinner jag mina förhandlingar?
• What to do drills i förhandling
• Förberedelser, förberedelser, förberedelser
• Intressentanalys
• En typisk förhandlingssekvens
• Nedbrytning av förhandlingsprocessen
• Öka värdet på kakan innan fördelning börjar
• Möjliga förhandlingslösningar
• Alternativlösningar

Upplägg:
1 halvdag

Uppnådd förmåga:
Medarbetare som förstår förhandling samt agerar rätt. Medarbetare med ökad förmåga att förhandla till sig lönsammare affärer med bibehållen kundnöjdhet.

Viktigt att notera:
Som köpare av en sådan här utbildning får du självklart prata med den ansvarige så att ni på bästa sätt tillsammans kan justera utbildningen för att passa just era behov beroende på er situation men också med hänsyn till vilka förkunskaper ni besitter.

Samarbete:
Grunden till denna utbildning är framtagen i ett samarbete mellan Debaser och Revenew Garden.

Ansvarig:
Ansvariga för denna utbildning är någon av Jonas Olofsson, Fredrik Alkell eller Henrik Henriksson.

Fredrik Alkell – Försäljning
Fredrik har arbetat i tjugo år som säljare och säljchef. Under de senaste sju åren har han framgångsrikt tränat över 6 000 säljare och säljchefer i människokunskap och försäljningsteknik samt utbildat chefer i ledarskap inom alla typer av avdelningar och positioner.

 

 

Henrik Henriksson – Försäljning
Har arbetat med försäljning i närmare 20 års tid med mycket höga försäljningsresultat, både som försäljare och försäljningschef. Drev under många år ett bolag som var Sveriges största återförsäljare av hemlarm samt en likaledes framgångsrik telemarketingverksamhet innan han blev delägare i säljutbildningsföretaget Adviser Partner.

 

 

Jonas Olofsson – Försäljning
Har arbetat direkt med försäljning i 20 års tid. Utbildad marknadsekonom och har Master Certifiering i Personlighetsanalys. Startade Adviser Partner för 10 år sedan och har sedan dess hjälpt företag inom alla branscher med försäljningsutveckling-, lednings- och organisationsfrågor med stor framgång.