Fester, konferens & möten

PROGRAM 4: FÖRSÄLJNING FÖR ICKE SÄLJANDE PERSONAL

Syfte:
All personal som på ett eller annat sätt är i kontakt med era kunder kan vara med och påverka. Här identifierar vi vad och hur ett företag som vill maximera sin försäljning kan göra.

Del ur innehållet:
• Den egentliga definitionen på försäljning:
• Första intryck försäljare
• När vi är kunder vill vi istället ha
• Försäljningens ursprung
• Definitionen på försäljning
• Formeln för ökad försäljning
• Aktivitetsnivå
• Medelaffär
• Avslutsprocent

Försäljning som den borde gå till:
• De kritiska momenten som gör att kunden känner att de köper, inte att de har blivit sålda.
• Warm-Up för ökat förtroende
• Behovsanalys för att inte verka som en krängare
• Anpassa lösningen efter vad kunden efterfrågar
• Fråga om det finns en affär
• Kommunikation – Verklighet – Affinitet eller grad av gillande

Upplägg:
2 halvdagar

Uppnådd förmåga:
Bättre förståelse för vad försäljning är samt villighet att vara med och bidra till ökad försäljning. Konkreta metoder att öka försäljningen från nuvarande nivå samt en förståelse och villighet att sälja på rätt sätt.

Viktigt att notera:
Som köpare av en sådan här utbildning får du självklart prata med den ansvarige så att ni på bästa sätt tillsammans kan justera utbildningen för att passa just era behov beroende på er situation men också med hänsyn till vilka förkunskaper ni besitter.

Samarbete:
Grunden till denna utbildning är framtagen i ett samarbete mellan Debaser och Revenew Garden.

Ansvarig:
Ansvariga för denna utbildning är någon av Jonas Olofsson, Fredrik Alkell eller Henrik Henriksson.

Fredrik Alkell – Försäljning
Fredrik har arbetat i tjugo år som säljare och säljchef. Under de senaste sju åren har han framgångsrikt tränat över 6 000 säljare och säljchefer i människokunskap och försäljningsteknik samt utbildat chefer i ledarskap inom alla typer av avdelningar och positioner.

 

 

 

Jonas Olofsson – Försäljning
Har arbetat direkt med försäljning i 20 års tid. Utbildad marknadsekonom och har Master Certifiering i Personlighetsanalys. Startade Adviser Partner för 10 år sedan och har sedan dess hjälpt företag inom alla branscher med försäljningsutveckling-, lednings- och organisationsfrågor med stor framgång.

 

 

 

Henrik Henriksson – Försäljning
Har arbetat med försäljning i närmare 20 års tid med mycket höga försäljningsresultat, både som försäljare och försäljningschef. Drev under många år ett bolag som var Sveriges största återförsäljare av hemlarm samt en likaledes framgångsrik telemarketingverksamhet innan han blev delägare i säljutbildningsföretaget Adviser Partner.