Fester, konferens & möten

PROGRAM 2: EFFEKTIV MÖTESBOKNING

Syfte:
Öka ditt företags försäljning genom ökad aktivitetsnivå.

Del ur innehållet:
• Bokningens betydelse
• Volym – kvalitet
• Prospektering – vilka företag och vem ska vi boka
• Prospektlista – vad behövs egentligen
• Intressepyramiden
• Tillverka kundunikt boknings manus
• Fakta-Nytta-Fördel
• Avslut/Delavslut
• Tempo
• Mötesbokningsdrill 1
• Invändningar och hur de effektivast hanteras
• What-to-do-Drills för varje situation

Upplägg:
Två dagar med tid för workshop. Ca 6 timmar per dag.

Uppnådd förmåga:
Säljare som kan hantera alla typer av kunder på telefon och sälja in idén att träffas. En säljare med en konstant hög mötesfrekvens.

Viktigt att notera:
Som köpare av en sådan här utbildning får du självklart prata med den ansvarige så att ni på bästa sätt tillsammans kan justera utbildningen för att passa just era behov beroende på er situation men också med hänsyn till vilka förkunskaper ni besitter.

Ansvarig:
Ansvariga för denna utbildning är någon av Jonas Olofsson, Fredrik Alkell eller Henrik Henriksson från företaget Adviser Partner. Alla har de haft en karriär som först säljare och sedan säljledare under mer än tio år. Därefter har de utbildat mer än 5 000 säljare och säljledare vardera.

Fredrik Alkell – Försäljning
Fredrik har arbetat i tjugo år som säljare och säljchef. Under de senaste sju åren har han framgångsrikt tränat över 6 000 säljare och säljchefer i människokunskap och försäljningsteknik samt utbildat chefer i ledarskap inom alla typer av avdelningar och positioner.

 

 

 

Jonas Olofsson – Försäljning
Har arbetat direkt med försäljning i 20 års tid. Utbildad marknadsekonom och har Master Certifiering i Personlighetsanalys. Startade Adviser Partner för 10 år sedan och har sedan dess hjälpt företag inom alla branscher med försäljningsutveckling-, lednings- och organisationsfrågor med stor framgång.

 

 

 

Henrik Henriksson – Försäljning
Har arbetat med försäljning i närmare 20 års tid med mycket höga försäljningsresultat, både som försäljare och försäljningschef. Drev under många år ett bolag som var Sveriges största återförsäljare av hemlarm samt en likaledes framgångsrik telemarketingverksamhet innan han blev delägare i säljutbildningsföretaget Adviser Partner.

Samarbete:
Grunden till denna utbildning är framtagen i ett samarbete mellan Debaser och Adviser Partner.