Fester, konferens & möten

PROGRAM 3: FÖRBÄTTRADE KUNDRELATIONER

Syfte:
Warm up- med denna kunskap kan jag skapa förtroende hos vem som helst.

Del ur innehållet:
Definitionen på Warm Up
A-V-K
Så bygger du bättre relationer med dina kunder
Emotioner – så läser du av människor
Kundtyper
Förutse mänskligt beteende
Skapa samsyn
Förtroende uppstår
Kommunikationssignaler

Upplägg
:En dag med tid för workshop. Ca 6 timmar.

Uppnådd förmåga:
Att snabbt skapa förtroende och förståelse hos en annan person samt förmågan att etablera förtroende hos merparten av alla kundtyper.

Viktigt att notera:
Som köpare av en sådan här utbildning får du självklart prata med den ansvarige så att ni på bästa sätt tillsammans kan justera utbildningen för att passa just era behov beroende på er situation men också med hänsyn till vilka förkunskaper ni besitter.

Ansvarig:
Ansvariga för denna utbildning är någon av Jonas Olofsson, Fredrik Alkell eller Henrik Henriksson från företaget Adviser Partner. Alla har de haft en karriär som först säljare och sedan säljledare under mer än tio år. Därefter har de utbildat mer än 5 000 säljare och säljledare vardera.

Fredrik Alkell – Försäljning
Fredrik har arbetat i tjugo år som säljare och säljchef. Under de senaste sju åren har han framgångsrikt tränat över 6 000 säljare och säljchefer i människokunskap och försäljningsteknik samt utbildat chefer i ledarskap inom alla typer av avdelningar och positioner.

 

 

 

Jonas Olofsson – Försäljning
Har arbetat direkt med försäljning i 20 års tid. Utbildad marknadsekonom och har Master Certifiering i Personlighetsanalys. Startade Adviser Partner för 10 år sedan och har sedan dess hjälpt företag inom alla branscher med försäljningsutveckling-, lednings- och organisationsfrågor med stor framgång.

 

 

 

Henrik Henriksson – Försäljning
Har arbetat med försäljning i närmare 20 års tid med mycket höga försäljningsresultat, både som försäljare och försäljningschef. Drev under många år ett bolag som var Sveriges största återförsäljare av hemlarm samt en likaledes framgångsrik telemarketingverksamhet innan han blev delägare i säljutbildningsföretaget Adviser Partner.

Samarbete:
Grunden till denna utbildning är framtagen i ett samarbete mellan Debaser och Adviser Partner.